Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 4 april 2016

NOSEWORKTRÄNING/KURS

Rejs tyckte nog jag hade försummat honom i helgen och att det var på tiden vi gjorde nåt tillsammans, bara han & jag ! Efter helgens lydnadshelg (utan hund) tyckte som sagt Rejs att det verkligen det var på tiden att bara vi två gjorde nåt tillsammans, men vad han inte visste var ju att vi skulle iväg på vår noseworkkurs på kvällen.

Verkligen spännande då vi inte fick reda var gömmorna fanns, nu gällde det verkligen att försöka läsa sin hund. Hur skulle detta nu gå - Rejs som fortfarande är lite för snabb när det gäller sin nosfrys, han hade behövt frysa lite längre för att jag ska vara helt säker …

Rejs o jag var "första paret ut"

  • en gallertrappa till ett litet rum med 4 gömmor (möbeltassar) – kanten på en massagebänk / plåtskåp / element / sparklist vid dörren. Svårigheterna var elementet och listen vid dörren. 
  •  samma rum – 1 gömma (plåtbehållare) – stativet under massagebänken – i ”korridoren” utanför det lilla rummet - 1 gömma (plåtbehållare) 
  •  högt uppe, bakom ett ”kabelskåp” – två ”hittamöjligheter” Svårigheterna var höjden och därmed svårt för mig att läsa av Rejs med säkerhet. 
  •  en trappa upp (smal, brant, aluminium, med öppen sida) – 1 gömma (möbeltass) – halvhögt – en rörlig hängande lykta Svårigheten var enbart för mig, då han hade hittat den med än gång, markerat vid två tillfällen utan att jag märkte det.
Jag var så himla nöjd med Rejs - gick oxå ett par korta fotgåenden under tiden vi väntade. 
Blev inspirerad efter kvällen, så det blev ett ovanligt långt inlägg ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar