Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 11 februari 2016

LEDIG

Och hur gött är det inte att gå o lägga sig igen, efter morgonens hundrastning och utfodring (låter som jag har en hel flock). Varför jag kunde göra det, var därför att jag tog mig ännu en sån där go ledig dag mitt i veckan.

Väl utnyttjad ledighet tillsammans med dogsen idag. Promenad under tiden Semlas spår la till sig. Idag blev spårlängden nästan 800 m. o testade med att lägga flera 90 gr. vinklar (det va la inget, sa Semla).

Hon är så himla duktig, mattades något och svävade ut några ggr i slutet. Sen åkte vi vidare och Rejs fick en stunds jaktapp.trän. - tränade bl.a. på jaktfotsläxan, men han fick även några markeringar o linjetag. Tror vi var lika nöjda båda två.

Sist men inte minst kan berätta att jag nu äntligen har hittat en leksak som Semla gillar (iaf hitills) ... men dock inte som belöning efter spårarbetet, troligen för hon då var för trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar