Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 10 februari 2016

EN BRA DAG

På dagens lunchrast klämde vi in (var i lite tidsnöd pga att ett möte på jobbet) en kort liten runda uppe vid klubben, där vi mötte Rosa och en kompis som tränade (precis klara) agility med sina sina tollare.
Det blev verkligen bra träning för Rejs. Han inledde - förstås - med att "vråla" upphetsat, förstärkt av Semla (som iof snart tystnade). Men efter en liten stund lugnade han sig (med hjälp av mjukost o typ "skvaller") och vi kunde prata i vanlig samtalston. När Rosa ropade fram Buddy, gasade Rejs igång igen o jag tänkte "va fan" !!! ... men snart hade åter lugnat ner sig och jag kände mig supernöjd. Efter det var jag tyvärr tvungen att säga tack och hej, för att skynda hemåt för att hinna få i mig en bit mat, innan återfärden till jobbet och ett mötet.


***

Kvällens promenad gick runt Prästtjärn och det var verkligen en underbar kväll, med riktig vårkänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar