Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 23 januari 2016

SÖKPASS I DJUPSNÖ


Vårt lilla nybörjarsökgäng hade idag bestämt att träffas vid Råhult för att köra ett litet pass. Men strax efter Rejs och min promenad fick jag höra av kompisarna att det kanske var idé att välja ett annat ställe. Vid Råhult var det knôkat med folk, så det inte gick att parkera och det gick knappt att vända bilen, så jag stannade kvar vid "taxrutan" och inväntade de andra.

Svårt att köra sök på tre och mycket snö var det och till råga på allt så tjompade jag - TVÅ gånger - men vi gjorde ett tappert försök iallafall. Rejs var duktig, men jag saknar verkligen walkisarna som hade underlättat avsevärt.

***

Innan jag åkte hem, tog jag en tur upp till Jonsereds herrgård när jag ändå var i närheten. Tänkte att snart är det vackra vintervädret ett minne blott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar