Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 6 januari 2016

IDIOTKONTO

Idag gick färden till Härkeshult och när vi passerat huset (no.buhunden) på höjden, hann vi knappt släppa hundarna, förrän Rejs vände tvärt och satte av i full kareta med Semla i släptåg, tillbaka mot huset på höjden och försvann ur vår åsyn.
Faaaaan … NEEEEJJJJJJ vrålade både Tommy och jag i kör - jag blåste i visselpipan och MÄRKVÄL, efter nån sekund var dom tillbaka ... Jag fullständigt slet upp osttuben ur fickan och överöste dom med beröm - snacka om att jag (vi) blev glad(a) :-)

Sen blev det en stund jaktapporteringsträning, Markeringar inkl. vänd om - fokusera om - inkallning.
Och det var där, någonstans jag klantade till mig och jag sabbade för Rejs, för att jag inte höll mig till planen, utan la in en oövertänkt spontangrej mitt under övningens gång. Blev jäkligt sur på mig själv, men reparerade "skadan" med att få till ett par kanonfina avslut. Tack du arbetsvillige älskade lille Rejs för du står ut med din klantiga matte ...

Tommy - ännu en sak att sätta upp på "idiotkontot" !
Därmed hade idén om IDIOTKONTOT fötts och dagens klantighetet blev alltså årets första "insättning" på kontot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar