Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 12 juli 2015

LITE UPPTÄCKSFÄRD O LITE VILTTRÄN.

En liten upptäcksfärd, som avslutades med app.trän. (fågel) som gick sådär ... men när det gick som bäst såg det ut som på bilden ...


***
Trött på hemtraktens promenadomgivningar, åkte jag idag till Härskogen för att gå på upptäcksfärd. Hade oxå tinat lite fågel, som följd av fredagens app.träning. Men först en liten promenad med hundarna längst vildmarkleden ... eller är det bohusleden ? Äh skit samma ... härlig miljö var det i allafall !

När vi var tillbaka vid bilen och jag precis hade satt hundarna i bilen, kom samtidigt en tjej med sin hund oxå tillbaka till sin bil, som stod parkerad bredvid min. Hon tittade storögt på sin bil som hade alla fyra vindrutorna nerdragna, vilket jag trodde hon själv var orsaken till ... men icke. Orolig att det varit inbrott i bilen, synade hon igenom den, för att upptäcka att allt var i sin ordning - även bensinen var kvar ! Såklart hade hon kommit åt el-knappen/knapparna ... även om hon själv inte trodde det !

När hon åkte iväg kändes det som lugnet la sig och jag tog itu med att rigga och förbereda för apporteringen, som jag nog hade räknat med skulle gå bättre än vad det faktiskt gjorde. Men what a heck - alla barn i början !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar