Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 20 juli 2015

LYDN.TRÄN.

VART tog flumeriden vägen ?
Skulle visa Tommy den där lilla ån, där Rejs hade tyckt det var så roligt att simma, då vattnet var lite strömt efter mycket regnande för drygt en månads sen. Hade ju regnat nu med, men tji fick jag då det inte fanns nåt vatten alls nästan.


Men innan vi nådde "ån" passerade vi kanadagässen i Maderna ...
KOLLA ..  sicka stora fåglar Rejs !
Äh ... skit i dom - spana hellre in människorna som sitter och käkar där borta ...

***
På kvällen ...
"Fruntimmerstårta" tills. med bästa gänget, efter dagens lydn.pass

Som sagt, vi fikade inte bara ...
Rejs & jag för vår del fick hjälp med …
- Ingångar från div. håll – lite tappt, men rätt hyffsat ändå
- Belöningsteknink – Rejs hoppar och skuttar så fort jag stoppar handen i fickan – jag är lite väl snabb, bör dröja lite innan belöningen … anv. klicker alt. microgodis i handen ? Får testa mig fram förstås
 - Saktagående / framåtsändande – släpp inte igenom att han segar sig fram mot riktningspinnen efter att jag sagt ”stanna” – variera hur han får godisbelöningen – börja med att stå bredvid honom vid starten (vänd när han passerat mig), för att undvika att han vobblar o dra sig mot mig – efter flera misslyckade försök med lite missuppfattningar där Rejs blev osäker på vad jag menade, fick vi till ett kanonavslut :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar