Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 15 december 2013

bl.a. RIDHUSTRÄNING - 6

Efter fredagens indoor-pass, blev det ett litet bakslag när det gäller tillfrisknandet av hälen (inflammation), vilket innebar en vilodag under gårdagen (lör), som i sin tur innebar att jag inte kom ut på hela dagen, sånär som en stunds shopping på Allum och ett besök hos mamma. Så IDAG kände jag att jag MÅSTE ut för att få en nypa luft och slog följe med Tommy när han förberedde sig för utgång. Men en dummy av det mindre formatet i bakfickan, traskade vi ut i blötan i skogen runt Kåsjön (udden) och körde några markeringar. Jag hade visserligen lite svårt att gå stadigt (halkade liksom omkring i kängorna), då kängorna var alldeles för löst knutna för att undvika tryck mot hälen, men det visade sig vara ett smart drag, för väl tillbaka vid bilen var ”smärtan” status quo !

På kvällen bar det iväg till ridhusträningen och till skillnad mot förra söndagen, då de flesta stod över pga det dåliga väglaget efter snöandet, var det i kväll stor uppslutning – kanske var vi ca 15 st ?!?!
Uppdelning i två grupper, som vanligt.
Jag (de gjorde de flesta andra oxå) startade med lite enskild träning (ff, lägg.u.g. rutan, hopp = Özet strålande) för att efter en stunds vila/pause få hjälp av Susanne med fjärren – ställande från sittande (Sus. visade även från liggande) Himla bra tips – gav snart resultat, vilket gjorde att jag hade en himla skön känsla när jag åkte hemåt …


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar