Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 15 juli 2012

SÖKTRÄNING - ”TAXTANTEN”

Sökträning - ”Tax(tanten)rutan” (men annan ruta än förra sönd.) - Git, Lena, Aneta, Jennie, Lena (&Johan) och jag. Lena och Johan med tollartiken Pyssla ? Vet nu bättre - hon heter Tesla och kommer från Krokasmedens (jämngammal med Özet) var nya bekantskaper. Alltid trevligt med nya bekantskaper - särskilt TOLLARE ...

Özet & jag startade som 6:a (sist) och körde 6 skick, med "tollar-Lena" och Jennie som  figgar. Det blåste en del, men terrängen var ganska lätt och öppen, om det inte vore för alla j_vla torra grangrenar/högar som ”hindrade” Özet att springa på raka skick – han ”kryssade sig runt”, som Lena uttryckte det.
TACK JOHAN FÖR DOM FINA BILDERNA :-)
Överlag skötte väl sig Özet, även om jag tyckte han saknade fokus. Bl.a. var inte framslagen dom bästa idag. Trots att jag mötte honom, verkade det som han hela tiden drogs och sprang mot dom som stod på stigen.

Efter sökarbetet tog Lena och jag bilarna och åkte vidare på Härkeshultsvägen, för att ta en liten promenix med hundarna - Özet & Elda och även mopsarna Unni, Myggan och Kexet. Det gick inte att ta miste på att svampsäsongen och folks kantarellhysteri var i full gång, då det stod bilar längst varenda vägficka, men efter en lång färd hittade vi tills slut en plats även för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar