Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 18 december 2011

TILLBAKA PÅ BANAN !


Var idag på brukssöksträning, för första gången på hur länge som helst – 2 måndader sedan, närmare bestämt ! Roligt att vara tillbaka ”på banan” igen !

Idag var vi full styrka på 6 personer. Git, Britt, Aneta, Jennie, Annica och jag – vi höll till vid ”taxrutan” men på vänstersidan vid vandringsleden. Terräng med tät vegetation – blandskog. Ganska ”slätt” på ena (hö.) sidan av stigen och nerförslut på andra (vä.) sidan.

Özet och jag gick ut som 3:a – Annica på stigen och med Britt och Git som figgar. Jag hade bestämt att idag prova utan dykupper, började dock med dykupp på första skicket – resterande utan.

På högersidan (Britt figge) gick samtliga skicken kanon, medan på andra sidan – i nerförslutet (Git figge) blev det för svårt !!! På första skicket på vänstersidan, låg Git inne i ett skjul  (öppen dörr) och vid andra skicket på samma sida, satt hon bakom ett träd. Båda gömslena låg allra längst ut på djupet. Özet återkom självmant – gav upp – när han inte fann nån figge, förutom en gång då jag kallade in honom, för att han avvek från ”linjen” efter skicket. För att få honom att lyckas vid båda dessa skicken, la vi till ett litet tjoande, minns inte riktigt vad Git (senare) menade … om detta stjälper mera än vad det hjälper … skall fråga igen ! Men hur som … sista skicket gjorde vi på högersidan, där han hittade Britt utan problem. BRA AVSLUT  med andra ord !
Eftersom han fortfarande har en tendens att springa tillbaka samma väg in till stigen, som han springer ut, fick jag tipset att möta upp honom för att få till bra framslag, som jag nog har fått till mig vid nåt annat tillfälle.

Måste säga han inför (INNAN vi kommer fram till stigen) dessa övningar är supertaggad och samtidigt som det är så otroligt roligt att se hans glädje och iver, så har det fört med sig den nackdelen att han har börjat pipa av förväntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar