Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 11 december 2011

HERE WE GO AGAIN ...

Jaha … då har man varit ute och jagat ett första pris … igen … utan att lyckas … igen … pga av det där j_vla platsliggandet ! Tänk om den där förbannade platsen kunde funka nån gång ! Hur frustrerande är inte det, när de flesta andra momenten går strålande …

Så här gick det ….
 Platsliggande – 0 poäng
Åkte faktiskt hemifrån med stor tillförsikt inför platsliggandet … det hade ju gått så bra på KM’t för precis 2 veckor sedan. Men vid ingången inför platsliggandet märkte jag att Özet var otålig och pipig – han som nästan aldrig piper i lydnadssamhang ! Med startnr 2 hade Özet en spaniel (hane/tik?) ytterst och en goldentik på plats nr 3.

Efter att vi lämnat våra hundar och vänt oss om, reste sig spanieln sig och föraren blev tillsagt att hämta sin hund – jag fattade inte varför - och gå undan. Efter halva tiden ”tröttnade” Özet  och satte sig upp, för strax därefter resa sig för att undersöka platsen runt sig själv … Varför fick inte JAG hämta Özet, när hon med spanieln  fick göra det ??? Efter att Özet hade slått en piss mot agilitybalansen - som stod strax brevid – ställde han sig och glodde ett ögonblick, innan han började sin vandring fram till mig.
 Tandvisning – 8 poäng – väldigt glad, hoppar
Efter att jag svarat på domarens fråga om vad min hund hette, upprepade han Özets namn – HÖGT och med betoning på Z’t, med påföljd att Özet gick ” i taket” och spelade ut sitt översociala register …
 Linförighet – 7 poäng – sns, ss, trv, vp
Tyckte han hade bra focus – bättre än på KM’t – men hade några både snea och sena sättanden. – Hhum, varför har han börjat slarva med detta ? Växlade position och trängde i vä.sväng ett par ggr.
 Läggande – 9 poäng – dk
Tja, en liten ”knyck” eller nåt likn. gjorde jag antagligen – svårt att veta vad man gör !!!
 Inkallning – 10 poäng
Perfekt – även om jag kände mig stel som in pinne, där jag stod och koncentrerade mig på att inte röra en fena !
 Ställande – 9 poäng – dk hand
Tja, det var väl min ”hopplösa” hand som rörde sig igen – inte kan det ha varit mycket inte !
 Apportering – 9 poäng – ej fast
Själv tyckte jag att Özet längde sin hals något mot apporten, innan jag kommenderade. Sen tuggade han något, om än mkt lite – snällt med en 9:a ?
 Hopp över hinder – 10 poäng
Perfekt !
 Helhetsintryck – 8 poäng
Helt OK !

SUMMA  148  POÄNG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar