Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 2 november 2011

ARBETA IMORGON ?

Jag preparerad med hostmedicin och fickan preparerad med näsdukar, åkte vi – Özet&jag – ner till Härlanda tjärn, för att testa hur det kändes inför ev. återgång till arbetet imorgon. För att jag skulle slippa anstränga mig för mkt och för att Özet skulle kunna vara lös tänkte jag gena längst/över kärret på tjärnens västra sida. Här gick vi då och då för sisådär 20-25 år sedan och DÅ minsann, kunde man ta sig över … hjälpligt, men dock. Men nu – IDAG – var det stört omöjligt att ta sig över ! Gjorde dock ett försök som slutade med att jag gick ner mig till vaden och det bara forsade in vatten i kängan och därmed var det dags för reträtt !
Kan avslöja att det inte alls var läge att återgå till jobbet, utan att det blev fortsatt vård i "sjukstugan" i Sävedalen veckan ut …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar