Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 28 juli 2011

YNKLIGT ÖZ HAR BLIVIT MODIGT ÖZ

Lunchprom. - Åstebo/Maderna
Vattenapp. - stod på sankmark - ca 10-15m från vattenbrynet - kastade ut dummyn i ett hav av näckrosor - dummyn landande direkt, utan varken "studs" eller plask - såg att det skvätte lite mörkt "dyvatten" ! Ojdå, tänkte "sjåpiga" jag - HUR dyigt är det där då ? Vågar jag verkligen skicka Özet - tänk om han går ner sig - men efter lite övervägande så skickade jag honom och döm av min förvåning .... från att ha varit en ynklig liten stackare, är han nu desto modigare ... nu var det istället JAG som stod där och hävde mig upp på tå med lång svanhals spanandes ut över havet av näckrosor ... hhummm ... kommer han klara detta ?
Ha - det var ju en baggis - han plumsade i och forserade både dy och näckrosor greppade dummyn kom ända in till mig för avlämning INNAN skakning ! MITT lille ÖZ ! Att jag tjoade och lät uppmuntrande är ett annat kapitel !!!

Sedan blev det apportering i öppnare vatten, mest för att få honom ren och slippa doften av dy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar