Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 7 augusti 2023

KVASTEKULLA GRIFTEGÅRD

På väg upp till Åstebi/klubben för en promenad och kanske ett litet lydn.pass. Men på väg upp i backen såg jag hur det mörknade på himlen och befarade att ett regnoväder var på ingång, vilket också väderrapporten visat. 

Vände och åkte ner till "ljuset" igen och bort mot Jonseredshållet och när jag körde förbi skylten med Kvastekulla griftegård, fick jag ett infall och tänkte jag att där kunde ju vara trevligt att ta en promenad - hade bara varit där uppe en gång tidigare, men då vänt. 

Har en viss förkärlek till kyrkogårdar, för mig känns det otroligt rofyllt att vandra omkring och låta tankarna flöda …

Jag måste säga att jag inte blev besviken, där var verkligen jättefint att ströva omkring, även om regnet kom ikapp och vi hann bli genomdränkta innan vi nådde bilen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar