Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 12 augusti 2023

HÄRKESHULTSVÄGEN

Så underbart härligt det var i skogen idag. Det blev trots att vi häromdagen sa att gårdagen skulle bli sista promenaden åtskilda. Gick alltså även idag på var sitt håll med dogsen. Rörde mig runt några "kända" kantarellställen, men det var så gott som "barskrapat". 

Mötte en kille/man (50+) som kom gående barfota med dojorna i ena handen och svampkorgen i andra.
Jag - hej o här kommer du gåendes barfota 
Killen - hej, ja det är så mjukt o skönt, älskar det, älskar att "känna in" medan jag går ...  

Semla hälsar att det går utmärkt att skita ner sig trots koppel o matten är glad att det finns gott om vatten att plaska av sig skiten …

Nu är det "upp till bevis" gällande Semlas muskelskada och veckans rehab med "medicinering" (homeopatpiller) - har hon "läkt" eller kommer det bli bakslag IGEN efter de senaste två incidenterna - i förrgår hoppade hon från soffan, över tv-bordet när det ringde på dörren och idag tappade jag kopplet när hon skuttade fram längst vattenpölen/samlingen, vilket resulterade i att hon gjorde ett litet race innan jag fick stopp på henne.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar