Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 28 februari 2022

LYDNADSTRÄNING PBK

Jag och hundarna åkte idag upp till klubben och tränade lydnad, i ett gött väder, om än lite kallt snålblåsten. 

REJS                                                                                                                         

Fotgående - testade M's tips från torsdagens coachtillfälle - att hålla kopplet framför kroppen, men armen ngt bakom kroppen, för att Rejs ska känna igen sig, som när jag hade kopplet bakom kroppen. Det funkade verkligen jättebra - bästa fotgående på länge. 

Läggande under gång - la kopplet på marken som hjälp (hade ju ingen vägg att ta till) - gick helt ok, även om jag känner att jag nästan trampar på honom när han lägger sig, eftersom han lägger sig lite snett inåt mot min fot/ben.


SEMLA 

Fotgående - väldigt bra, fin uthållighet, tajta helt om - super helt enkelt.

Apportering - anslutningen blir allt bättre, även om det är lite väl mkt luft bakom min rygg - farten in kunde varit bättre, galopp är ju önskvärt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar