Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 12 februari 2022

FLODA

Trodde inte att det skulle funka att låta Rejs springa lös. Det har nämligen börjat vistats mycket mer folk i omgivningnarna sen vi började gå där sen Özets tid. Då det är öppen skog och därmed "lång sikt", gäller det att vara flera steg före Rejs, vilket ju inte alltid är så lätt då han har STOR split vision. Men nu kändes det lugnt och han fick vara lös, utan att det inträffade någon incident.


Efter promenaden körde vi ett pass specialsök vid missionshuset - fem gömmor, alla i knähöjd. 

Rejs hade svårighet vid 1:a (dörren), medan Semla missade den andra gömman (bänken) - båda dogsen tog respektive gömma när vi återkom dit sist. 

Sammanfattning:
Rejs - han forcerade framåt - jag fick en känsla av att han slarvade, men när jag tittade på filmerna så såg det inte så illa ut, såg ut som han trots allt hade koll - eller?
Efterklokt tänkte jag att jag nog ska anv. bollbelöning när det är utomhussök o inte finns golv att halka på.

Semla - jag "förstörde" vid första gömman, då jag ville att hon skulle "ta upp" markeringen efter hon hade släppt den i samband med när jag gick fram för att belöna, som ledde till att hon blev osäker i sina efterföljande markeringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar