Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 24 februari 2022

COACHING - 1:a

Hur roligt o läraktigt är det inte att hundkursa, speciellt för ”Gurun” Monica och idag fick jag äran att föra en extrahund (Lena Eklunds Blossa) utöver ”Snabbe Viktor” …

Inledde med budföringen på egen hand, då M. var ngt försenad ...
# Blossa - med Linda som mottagare - jättebra, särskilt med tanke på ny förare osv.
# Rejs - inledde med Linda som mottagare - helt ok - Monica "tog över" när hon anslutit och tyckte vi skulle prova UTAN godis, då han stressar upp sig av godisförväntan - det blev väldigt bra, även om han på tillbakavägen "drog sig" till Karin som stod o filmade. 

REJS :
Vid linförigheten - håll höger arm/koppelarmen bakom mig, så han känner igen sig, från i höstas då jag började med "tråkfotgåendet" och hade kopplet bakom ryggen, vilket jag ju har haft sen dess - blev jättebra. 
Ta ett stort steg åt hö.sidan o belöna, för att få in honom intill mig vid halten.
Vid läggande under gång - kommendera "lägg" precis innan min/mitt vä.fot/ben tar i marken - så han får en chans att ta till sig kommandot. 


BLOSSA :
Vid linförigheten - ta ett stort steg åt hö.sidan, då hon tappar positionen (drar sig ifrån) efter de första tre stegen, troligen pga av att Lena har tappat balansen (pga av sin "sjukdom") efter tre steg och Blossa kanske har blivit trampad på ...  

tre drar s"vinglar för att få in honom intill mig vid halten.
håll höger arm/koppelarmen bakom mig, så han känner igen sig, från i höstas då jag började med "tråkfotgåendet" och hade kopplet bakom ryggen, vilket jag ju har haft sen dess - blev jättebra. 

Monica = ”Let’s dance” nästa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar