Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 5 november 2021

ÖIJARED

Idag har det gått exakt 3 veckor sedan Rejs skadade sin svans, efter tumultet som uppstod mellan Semla o Rejs i samband med ett hundmöte. Tycker den nästan verkar helt återställd nu, då han nästan har samma svanföring som vanligt, dvs kröker den över ryggen.  

Idag tog vi - hundarna o jag - åter en sväng till Öijared, men denna gången blev det spårarbete. 4 föremål (missade 1st, den 2:a) ca 900m. Han var verkligen jätteduktig, särskilt de 2 gångerna över gärdsgården, då jag sinkade honom eftersom det var svårt att ta sig över, vilket jag fick erfara vid spårläggningen, då jag halkade på mossan och föll handlöst. Glad att jag enbart blev lite mörbultad och inte bröt nåt. 

Hade ju tänkt Semla skulle få gå samma spår, men ville inte riskera ännu ett fall vid gärdsgården, så jag skippade den tanken och det blev en promenad med båda hundarna istället. Såg två rådjur (vid korthålet på 16:e) som inte gjorde sig någon brådska, dom gick där i godan ro, trots att dom såg oss. Rejs såg dom, men kors i taket, det funkade med skvaller, medan Semla inte såg dom, bara vädrade. Hur som helst, vände och gick tillbaka till bilen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar