Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 11 november 2021

LYDNADSTRÄNING - lemmingsvallen

Lydnadsträning tillsammans med Karin och Lena idag. Mörka regnmoln hotade från öster, men som tur var inte blev mer än hot - därimot började det blåsa och blev svinkallt sista timmen ... brrrr

REJS - planen var att inleda med ett "1 - 3 - 1"-pass (fotgå.) och sedan fortsätta med störningsträn. - men han gick så himla bra, så jag kände att behovet av störningen inte var så aktuellt längre. Men när Carina med Nickie kom förbi på sin lunchrunda, passade jag på att utnyttja dom som störning, vilket gick suuuperbra. 

Körde några kryp-sträckor, som gick ganska ok, särskilt med tanke på att det var länge sedan.

Vidare tänkte jag köra några läggande under gång, men då mitt godis hade tagit slut fick jag några bitar av Lena, riktigt GODA bitar tyckte Rejs - FÖR goda förstod jag, då han blev helt blockerad och inte kunde utföra det han skulle. Kände att det inte var någon ide att ens försöka - dumt att misslyckas - så jag bröt och avslutade med att testa framförgåendet istället. Det gick hyfsat, låg på lite väl mycket förstås, men precis som med krypet har vi inte kört detta på länge. Har ju koncentrerat oss - gör fortfarande - på fotgåendet. Vidare körde vi några backa (lite blandade raka o snea) o några inkallningar.

SEMLA - planen var att köra igenom igångsättningen i fotgåendet (dom första stegen, då hon tar ner huvudet), fjärren (att hon sitter kvar o inväntar kommandot), apportering (forts. på ingången o igångsättn. efter att apportbocken är utlagd) Inget att beskriva närmare, då övningarna gav bra resultat, bara att fortsätta att traggla ....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar