Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 28 september 2021

LYDNADSTRÄNING - angereds bk

Idag träffade vi Karin och Lena för en stunds lydnadsträning. Jag inledde som vanligt med Rejs. Jag höll mig till planen och körde "tråkfotgående" x 3. Inledde på plan 2 (ingång och direkt, 2min.godis + 4min.utan godis), fortsatte över till plan 3 (planen för löptikar - ingång och direkt fotgående, 4-5min.? utan godis), vidare över till plan 1, där vi inledde med hopp (sitt) och sedan avslutade vi med fotgående (4-5min.?) igen. 

Så nöjd, även om han släppte mer än tidigare (pga störn. av Karin/Lena?). Han "varvade" upp ngt i transporten från plan 3 till pl.1 (hopp) och i fotgåendet EFTER hoppövningen (men lugnade sig efter en stund). 


Semla sist ut. Märkte från början att hon var lite ofokuserad och sniffig. Förstod ganska snart att jag skulle vara tvungen att köra apporteringen inom kort. Så efter lite uppvärmning, med en ganska dålig följsamhet övergick vi till apportering INNAN hon tappade sugen. Gick fint, hon har dock fortfarande svårt för att komma in DIREKT vid sidan. Men hon är så go när hon väl tagit plats sittandes och vill överlämna apportbocken. Efter ett par apporteringar och ingångar, började jag rent spontant smeka henne på bringan (med app. fortf. i munnen) somtidigt som jag sa att hon var duktig. Snacka om en bra belöningsform, hon tryckte sig mot mitt ben och njöt i fulla drag.
Sen lät jag henne springa över balansbommen ett par gånger, vilket hon älskar och resulterade i att hon blev jättepigg. 
Vidare till hoppet, vilket hon oxå älskar. Testade "hopp ut", som gick hyfsat bra. Avslutade med fjärr - ställande fr. sittande, med hjälp av godishand, testade även handtarget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar