Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 24 september 2021

FLODA o LYDN.TRÄN. LEMMINGSVALLEN

 Idag kände jag för att ge Rejs & mig en stund för oss själva. Åkte till Floda och i höjd med första diket (innan jakttornet) hörde vi grova hundskall, vilket ledde till att Rejs fick gå i koppel ytterligare en liten stund, innan jag släppte honom. När vi kom till "grusvägen" och hade gått där en stund, funderade jag på vad M. hade sagt, om att låta Rejs gå med ex.vis kongen i munnen, istället för att kasta. Och det kan jag säga, kastandets tid är nu förbi. Hade ingen kong, men en boll, som jag nu lät honom bära, i koppel och under kontrollerde former - han gick kontrollerat och var riktigt duktig.

När vi var på väg tillbaka överraskades vi av 2 jämthundar, som kom springandes rätt emot oss, jag såg dom innan Rejs och hann koppla honom. När Rejs började skälla, började hanen gå sakta emot oss, då gjorde jag "stopptecken" samtidigt som jag röt "ge er av", vilket resulterade i att dom stannade och glodde på oss ett ögonblick, innan dom vände 90 grader och sprang i väg jämnsides, sen var dom puts väck - inga ägare varken hördes eller syntes till.


Åkte sen hem för en fika och hämtade Semla för att åka iväg till Lemmingvallen - grus, för ett litet lydnadspass med bägge dogsen. 

Inledde med Semla, med lite fotgående, fjärr (stå fr. sitt.) men i övrigt med fokus på apportering - Semla superduktig. 

Rejs - "tråkfotgående" (5:e, sen coachtillf.) - inledde med 5min. med godis, sedan 5min. x 2 utan godis. Han var duktig, men något ofokuserad imellanåt - kanske störd av ungarna som spelade fotboll en bit därifrån, men tror ändå att främsta orsaken var att det var länge sedan vi var där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar