Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 20 augusti 2020

ENSAMTID

Idag kände jag för att gå enskilt med respektive hund, att låta dom få ensamtid. På förmiddagen åkte Rejs och jag iväg till Härkeshult. Tog med mig ett gäng uppletandeprylar i bakfickan och körde två uppletandepass i en följd, med 5 prylar/pass. Med facit i hand, så var det dumt att köra passen i en följd utan att låta honom vila i mellan. Han blev väldigt trött i slutet av andra passet. Isamband med de två sista apporterna fick jag stötta honom, då han mattades och ställde sig frågande i mellanåt. 

Efter sökarbetet fick han ett välbehövligt bad, innan vi vandrade till bilen.



På eftermiddagen, åkte Semla och jag till Kåsjön och gick längst udden. Underbar tur, i en behaglig temperatur (ca 23gr.) - började regna i slutet av promenaden. Mötte inte en själ, förutom en kille som precis hade tänt upp en eld längst standkanten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar