Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 19 augusti 2020

LYDNADS/BRUKSCIRKELN (1)

Förståååår inte varför det går så trögt att skriva blogginläggen ... jag gillar ju verkligen det ... får nog börja med att skriva inlägg varje dag o sen lägga in tidigare inlägg rekreativt ....

Som tex. att inleda med att skriva om dagens uppstart på lydn./bruks.cirkeln, efter "sommarcirkeln". 

Denna terminen kommer vi vara 9 st, varav två nya. Vi inledde med information om höstens temaupplägg och presenation av oss själva, för att sedan dela in oss i 2 grupper, varav den ena började med kvällens tema (position), medan den andra körde enskild träning.

Jag, K. C. och L. började med positionstemat och tanken var att jag skulle inledda med Rejs och Semla skulle få köra sist. 
När jag tog ut Rejs ur bilen, började han gå "bananas", han ljudade kraftigt, dvs skrek och skällde. Jag försökte lugna honom utan att lyckas,  bestämde mig då att bryta och stoppa in honom i bilen och låta Semla börja istället.

Semla: hon var väldigt snusig inleningsvis - jag tog tag i henne ett par ggr, vilket jag upplevde inte hjälpte så mkt, hon blev lite låg och fortsatte snusa (på ett visst ställe) men blev riktigt bra när vi förflyttade oss till andra delen av området (4 koner hade ställts ut) och tyckte vi avslutade bra.

Rejs : när jag hämtade honom (Semla satt kvar vid sidan av appellpl.) var betedde han sig mycket bättre - jag gick in vid ingången vid l:a stugan och satte honom med Semla - vilket var bra, kanske hennes lugn smittade av sig. 
Vi inledde med "fokus" inför fotgåendestarten och fortsatte sedan på samma sätt passet igenom - avslutade med inkallning transp. runda, fotgående - bra avslut. 

Sedan var det dax för gruppmoment och jag tänkte köra med Rejs, men då han åter gick igång och började ljuda på väg till uppställningen bröt jag för att byta hund. När jag var på väg mot uppställningen med Semla började Rejs åter ljuda och jag tänkte såfan att han ska få möjlighet att fortsätta göra så, så jag satte honom åter i bilen och återvände med Semla till gruppmomentet, som hon skötte med den äran - lilla älskade Semla <3 

Fortsatte sen att köra lite enskilt med Semla - följsamhet, position och snabba lägganden, vilket gick jättebra = allt gick jättebra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar