Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 21 augusti 2020

BESÖK I CITY

En sömnfattig natt igen - denna gången var orsaken att jag vaknade av att jag trodde att Tommy borstade (elborste) tänderna (han skulle upp tidigt för att spela golf), men tyckte det lät lite "dovt" och han höll på VÄL länge. Tittade på klockan och såg till min förvåning att den bara var ca 03.00 och förstod i samma ögonblick att det inte alls var nån tandborste, utan ljudet kom från Sävenäs återvinningscentral. Hur är det möjligt att man kan höra så tokigt? Som vanligt kunde jag inte somna om och somnade inte förrän nån gång på morgonkvisten (06-tiden). 

Hur som helst - Tommy kom hem från golfen vid 10-tden och därefter åkte vi in till stan, för att göra en koll hos vår optiker, vilket resulterade i - inte helt oväntat - nya glasögon för oss bägge. Efter det, på väg tillbakavägen till bilen, tog vi en runda för en liten inspektionsrunda bland mina alster = nöjd, t.o.m. bättre i verkligheten än på bilderna ...

Vid hemkomsten tog Tommy med hundarna på promenad och jag fick därmed en "hundfri" dag, vilket kan vara skönt ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar