Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 8 september 2019

SÖKTRÄNING - taxtanten

Åsså fick vi till en dag I sökskogen igen då – det var ett tag sen sist, 4ve. för att vara exakt och då gick det verkligen superbra – hur skulle det gå idag ?

Vi var full styrka – i startordn. Sofia (gäst), Britt, Jonna, jag, Johan och Åsa – och var vid “Taxtanten”. Vi konstaterade att vi nog aldrig upplevt så mycket folk – både löpare o vandrare – i området – flest flk längst vildmarkleden, men även på “vår” stig.

Körde 7 skick, med Sofia och Åsa som figgar och Britt på stigen. Även om han irrade runt vid ett par skick, så gav han sig inte och gick genomgående riktigt bra. Famför allt så sprang han ut utan några som helst tveksamheter, förutom vid ett enstaka tillfälle (4:e) då jag fick mana på honom lite och jag tror att det var vid samma skick som han även tvekade vid påviset och ville invänta mig. Han började mattas efter 5:e skicket, så det var rätt beslut att avsluta efter 7:e.
Sammanfattningsvis så var jag var jättenöjd, men svintrött …. och svettig efter passet – var nog lite överraskad av värmen och hade lite för mycket på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar