Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 9 februari 2019

LYDNADS/AGILITY-TRÄNING - tasspalatset

Tommy gick ut med hundarna innan han fortsatte att göra några ärenden, för att sen åka och hälsa på sin mamma Yvonne.
På eftermiddagen/kvällen hade Karin och jag hyrt Tasspaltset, för en stunds lydnads/agilityträning. Jag hade bett Karin boka, men bokn.syst. funkade tydligen inte, så Karin hade ringt och beställt tid. Men när vi kom dit förstod vi att nån missuppfattning måste ha skett, för hallen var ”full” av uppställda prylar, men efter ett tel.samtal (var bokade för imorgon/sönd.) så ordnade det sig.

Etapp I
Rejs var glödhet som en kamin
Fotgående – vä./hö-svängar – låg framför i position (har säkert omedvetet släppt på kreterierna) – men verkade funka bättre när jag sträckte på mig och tittade ”uppåt”.
Ställ u.g. – gick så där – hade önskat mycket snabbare stopp, att han tvärstannar
Fjärr – superbra – så glad åt våra framsteg
Etapp II (efter Samba o Semla)
Hopp – utmärkt
Kryp – han kryper ganska bra, men har så bråttom – försöker lägga in svängar för att lugna honom
App. – helt ok – lånade app. bock (stor) fr. t-pal. – bra med stora app.bockar
Balansdyna – hade lite svårt att fatta att ha skulle ställa sig på den – blev lite stressad/frustrerad (ljudade och steppade) när han inte fattade.

Med Semla la jag fokus på salomingångar i både vä./hö.varv, som verkligen gick super.
Avslutade med balansdynan, som hon ganska snabbt fattade att hon skulle stå på, även om hon föredrog att sätta sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar