Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 16 februari 2019

LYDNADS/AGILITYTRÄNING - pbk

I ett underbart vårvinter blev det idag träning på PBK på en något kladdig appellplan. Men det var nära på att det inte blev någon träning, att vi var på väg att ge upp, pga att det var så besvärligt att få upp hänglåset till bommen. Efter en låååång stunds trixande och telefonsamtal fick vi till slut upp låset och kunde därmed köra upp bilarna.
Sen när vi lämnade, var det lika svårt att få låset låst – så tröttsamt. Jag känner, att blir inte låset utbytt kommer jag inte träna på klubben (om inte nån annan låser upp/låser) mer.

REJS
Etapp I
Inledde med stn-trän. – fot, hopp (ut), inkalln, app.
Tränade sen vidare med :
hopp fr. olika riktn. (tillbaka) – inga problem
ställ.u.g. – börjar bli riktigt bra – tar kanske några steg för mkt (Monica får kolla på hur det ser ut) – stadgan bra, börjar tajta till återgången så smått.

Etapp II
fjärr – kanonbra
stegförflyttn. (backa) – det börjar arta sig
 
SEMLA
Körde raka slalomingångar med däcket före resp. efter och avslutade med att köra gungan separat.
Slalomet var lite slitet och skadat och jag började se ett ”mönster” där hon hela tiden hoppade över en och samma pinne (bara när hon tog slalomet från ena hållet) och ”slank in” pinnen efter. När jag tittade närmare såg jag att 7:e pinnen lutade och fick därmed en ”förklaring” till hennes ”beteende”. 

Avslutade som sagt med gungan – inledde med att sätta det g:a brukshindret under för att dämpa nedslaget. När hon gjort det utan att reagera tog jag bort hjälpen och körde fullt – satte sedan även brukshindret efter gungan – gick strålande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar