Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 2 december 2018

DET GÅR INTE SÅ BRA NU ...

Hhhummm … det går INTE så bra nu …

Först och främst i söket där jag/mfl inte vet orsaken till Rejs beteende – att han har tappat suget och inte verkar vilja springa ut iaf inte utan tydlig dykupp – och som inte det var nog, så när jag hastigt och lustigt skulle låta Rejs gå ett ökl viltspår idag, så visade det sig att han inte alls var med på noterna.

Med hastigt och lustigt menar jag att jag blev lite överrumplad (när jag satt och fikade vid julmarknadsbesöket) när fick ett tel.samtal från domaren som undrade om jag ville gå viltspårsprov i morgon (idag) och jag som trodde det skulle dröja innan han hade tid för oss. Jag som hade tänkt låta honom få gå några dygnslånga spår innan provet. Men what the heck – det går säkert bra och jag tackade ja.

Men bra, gick det alltså inte. Han kryssade HELA tiden – han hade spåret, men avvek från spåret efter några sekunder – han vädrade mkt – jag fick hjälp några gånger för att ta tillbaka honom till spåret – han ringade vid vinklarna/bloduppb./återg. – slutade med ett 3:e pris (själv trodde jag vi skulle få en 0:a, domaren var nog snäll)

Sammanfattningsvis sa domaren sa att han är mkt svår att läsa av, han ger microsignaler och dom är supersnabba. Precis som domaren från förra hösen sa. JAG kan ju erkänna att JAG inte ser dom alls, men desto lättare att se när han vädrar … haha Fick med mig att vi skulle hem och träna, för att få honom släppa störningarna utanför spåret och ha fokus på själva spåret …

Lite förvånad över mig själv att jag inte blev särskilt moloken, lite besviken förstås, men hade nog haft på känn att han igentligen inte riktigt var mogon/färdig för provet …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar