Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 30 november 2017

NOVEMBER EBBAR UT

Nu, idag, har vi äntligen kommit fram till november månads sista dag - årets tråkigaste månad.
Även om det är lite snärjigt att åka fram och tillbaka mellan hem och jobb, så är det ändå himla skönt att och kunna utnyttja just lunchrasterna till att få en gnutta dagsljus under hundpromenaderna.
Idag gick rundan vid Härkeshultsvägen – vid bommen vid tjärnen.
Kvällsrastningen gick vid samma ställe. Efter en kort runda och när vi hade kommit tillbaka till bilen och jag satt hundarna i bilen, satte jag mig ner för att kissa. Satt där i mörkret, när pannlampans sken helt plötsligt träffade ett par lysande ögon som stirrade tillbaka på mig inifrån skogen. Det visade sig vara en cool räv, så cool att den lugnt och stilla satt kvar och kollade in mig medan jag drog upp och knäppte brallorna, tog några dåliga och oskarpa bilder.

Vid hemkomsten riggade jag källaren för några noseworkövningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar