Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 20 november 2017

LYDNADSKVÄLL

Vackert o härligt i vintersolen var det idag på lunchen. Efter gårdagens snöfall har det nu även blivit lite isigt och vad kommer då bättre till pass än icebugs'n jag köpte förra säsongen. Dom som jag funderat på att köpa i flera säsonger, men som aldrig blivit av. Förra året kom dom inte till användning - tror jag bara använde dom en eller två gånger - men nu lär jag ju få användning för dom i åtminsone ett par dagar till, tills det blir mildväder och regn.
 
Avslutade dagen (kvällen) med vinterns kursstart i tävlingslydnad för bästa Monica. Vi var bara två stycken - två hade fått förhinder och en hade glömt bort !!! - men inte var vi som var där så ledsna för det ;-)

Rejs var aningen överhettad i kväll, men det är han ju alltid - mer eller mindre het ! Temat som jag hade valt för kvällen var "störning och ingångar".
Fotgående/följsamhet med div. små störningar som "uppenbarade" sig allteftersom, som tex att Erica bara rörde sig lugnt då o då i lokalen, en hög med dummys, nosework-krukor och rundapallen. Ingångar med koll i spegeln.
Hopp över hinder med ingångar.
Runda med ingångar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar