Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 19 november 2017

ÅRETS FÖRSTA SNÖ

Vaknade i morse och tog det lugnt, frukost, fika, kollade på Nyhetsmorgon. Hörde Tommy säga - nu har det börjat snöa – jaha, men det kommer väl sluta snart eller övergå i regn. Men sen när jag själv tittade ut hade det börjat snöa ymnigt och det började lägga sig … mer … och mer ….
Hhumm … skulle ju på viltspårskurs idag. Meningen var att vi skulle få ”känna” på ett ökl-spår, tänkte ju en stilla tanke - skulle det funka med ett spår med en liggtid på ett dygn och sen SNÖ ovanpå det ? Men skulle det inte funka skulle väl Maths höra av sig, tog jag för givet. Jaja, hur som helst så for vi iväg på snömoddiga vägar – glad att vinterdäcken var på (hade iof inte åkt annars).

När vi kom till Skepplanda var det rent vinterväglag och på väg upp till Maths märkte jag att ingen hade åkt innan mig och började därför ana oråd. När jag väl var framme kändes det öde … hhummm ingen här, ÄR det ingen kurs ? Efter att sökt Maths på mobilen, kom han till slut ut och förklarade att de andra inte hade velat köra i ”snöovädret” + att förutsättningarna ju inte var de bästa och ja, det kunde jag ju hålla med om, men menade samtidigt att det hade varit önskvärt att han hade hört av sig om att han ville ställa in !

Men eftersom jag ändå var där kom vi kom överrens att ses nere vid ängen, där vi gjorde en liten övning med en bautastor älgklöv. Maths slängde ut klöven (medan Rejs satt i bilen) och Rejs o jag skulle ”gå in” från andra sidan – ca 80-100 meter. Meningen var att han skulle ”bara” skulle vädra för att känna vittring, då det ju inte fanns några andra spår. Även om hade fått sniffa på klöven i bilen, hade han lite svårt att först fatta vad det gick ut på. Men nåt som var tydligt var att funderandet och klurandet gjorde att han var relativt cool och lugn, fram till han fick vittring då han ökade, men fortfarande hyfsad cool.
Efter det korta mötet sa vi tack och hej och for hemåt för att ta en promenad i skogen - bara Rejs och jag, vilket vi inte gör allt för ofta. Kände att vi njöt av vår egentid tillsammans båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar