Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 22 januari 2017

MÅN.- SÖN. 16 - 22 jan.

Veckan inleddes med bråket kring Jerringpriset då ryttaren Peder Fredricson vann före golfaren Henrik Stensson – så jäkla patetiskt. Jacob Hårds mening att folk inte skulle ha röstat på den bästa prestationen - skitsnack, precis som om häst/ryttarfolket inte skulle veta vilken prestation Peder och hans häst All In gjorde under OS + alla övriga framgångar under året …

Besökte på tisdagskvällen Ale bk, där de nya momenten i lydnaden gicks igenom. Det sägs att inga frågor är för dumma, men det kändes ändå som jag ställde, om inte alla dom där "dumma frågorna", så i alla fall några … men det bjöd jag på. Hur som helst, så var det en himla bra och trevlig kväll.

I slutet av veckan for Rejs och jag till Kilanda, för att träffa Monica som hjälpte oss med krypet. Gick igenom flera saker, men i korthet så tipsade Monica om att jag i dagsläget inte skulle tänka så mycket på tekniken utan försöka få ett flow, men samtidigt hålla ett öga på tekniken förstås.

Inledde helgen – lörd. - med ett besök hos vår f.d. granne i Fjärås, för massage. Tränade med Rejs undertiden Tommy fick sin behandling. Denna gången gick vi utanför trädgården, in i skogen för att köra ett jaktapp.pass. Körde kombinationer markeringar/linjetag. Rejs jätteduktig.
Efter fika och hemfärd åkte vi till klubben och tog en promenad som avslutades på appellplan och en stunds lydnad. Fotgående gick finfint, medan ställandet u.g. gick sämre. Första ”försöket” gick strålande, sen gick det förbi någon (utan hund) på grusvägen och han gick upp i varv och allt gick åt pipsvängen. Avslutade dock med fotgående som jag trots allt var rätt nöjd med, med tanke på att han var så speedad.

Osså som vanligt går veckan alldeles för fort, speciellt helgen, som avslutades med en dags sökträning. Det var min tur att välja plats och ruta. Valde plats - Aggetorp – men bad om hjälp med ruta och sträckning. Vi blev 5 st efter ett avhopp – Rejs och jag startnr 3 – hädanefter ska jag välja näst sist när jag väljer först – särskilt när det är lång väg mellan bilarna och rutan. Körde 6 skick, med Git och Jenny som figgar, medan Aneta tog stigen tills Britt tog över. Var så nöjd med lilleman, han var riktigt duktig. När han väl kommer att fatta att han faktiskt kan springa ut på påvisen utan mig, då kommer det bli jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar