Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 30 augusti 2015

LÅNGPROMENAD

Tänkte ta en långpromenad idag, men valde en liten kortare rutt under promenadens gång. Rutten - "Zerras sväng" - tog ändå så lång tid som 2 tim., beroende på div. stopp med bad och fotande mm.

Rejs var skötsam och som pricken över I:t fick vi ett par hundmöten på hemvägen, som gick riktigt bra. En barnfamilj med en beagle och en stund senare en äldre man (80-års åldern) med två boxrar, som aldrig kunna hålla dom om jag inte gått undan. Men bra menar jag inte att Rejs är helt oberörd och att jag inte behöver jobba med honom vid själva mötena, för det får jag sannerligen göra. Men det går/blir bättre och bättre ! Vi mötte oxå ett par bärplockare sittandes på huk i skogen, som Semla skällde ut, medan hon accepterade en tjej med mountainbike, vilket förstås kändes skönt. Tycker mig märka att Rejs inte låter sig påverkas nämnvärt av Semla, medan Semla därimot påverkas av Rejs beteenden.

 ... på ett litet ögonblick sker det ...


Sköj dom har, dom små liven ...



Måhända blev det den sista grillningen ...
Myyyys på altanen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar