Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 25 november 2012

BRUKSSÖK - bävsjöryd

Lerum, bortanför Lilla Stamsjön, Bävsjöryd.
Idag var det verkligen ett råkallt väder, mulet och lite vindigt, senare regn (precis när Özet o jag var klara) Åkte direkt hem efter Özets&mitt sök, pga av att jag skulle åka till mamma – som blev inlagd på Östras strokenhet efter gårdagens ambulansfärd i går.
Vi var full styrka i startordn. Lena (Tesla), Git (Lyra), Britt (Sambo), Aneta (Zoe), Jag (Özet), Annica (Cesar)

Johan och Britt figgade åt Özet. Körde 7 slag. Över lag bröt Özet ut från ”skicklinjen” och jag kallade tillbaka nästan vid varje skick. Särskilt vid första skicket, med Johan i en jordkällare (längst in, hitta övn.) på en äng, gjorde Özet stora vida svängar - men när han väl hittade, var det inga tveksamheter för honom att kliva in i jordkällarens mörker. Vid andra skicket/slaget låg Britt under en tät gran (strax brevid ett torp) och jag kallades in, för att åter skicka honom, även vid tredje slaget – som var tomt och gick längst en sten gärdsgård, brevid ängen – ”yvade” han ut och jag kallade in, för att skicka ut igen. Resterande av skicken gick ungefär i samma anda … kalla in och skicka ut igen …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar