Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 2 januari 2024

KLOKLIPPNING ELLER EJ

Tommy var ute med hundarna, medan jag besökte vårdcentralen för check av mitt blodtryck efter den påbörjade behandlingen med blodtrycksmedicin. Blodtrycket hade gått ner något, men inte tillräckligt. Sköterskan skulle "ronda" med doktorn och återkomma med info om ev. ökad dos eller kompl. med ny medicin. Fick återkoppling, då det konstaterades att öka dosen.


En liten gullig kvällshistoria:
Satt i fåtöljen på övervån. när Rejs kommer upp o börjar knô, han t.o.m. hoppar upp i min famn, vilket han sällan gör … Efter en stunds kelande fick jag för mig att äntligen frissera hans vanvårdade öron. Gick ner för att hämta sax mm o såg då vad det var som fick honom så fjäskig - Tommy höll på att klippa klorna på Semla! Tog en stund innan han slappnade av o förstod att jag bara skulle klippa öron o tasshår … lille älskade Rejsen ❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar