Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 30 december 2022

ÖIJARED

Flera hundmöten idag, vilket gick fint. Suveränt när man kan variera avståndet beroende på situationen. Använde mig av både skvaller och att ge honom bollen …

 - började redan vid parkeringen där ett par med en brun labbe, steg ur bilen samtidigt som jag. Frågade dom, samtidigt som jag sa att jag hade en reaktiv hund, vilket håll dom hade tänkt gå. Märkte att dom var helt oförstående (såg ut som skjutbanor i ansiktet - reaktiv hund ? va?), men vi bestämde att gå åt var sitt håll. 
-Sedan mötte vi ett bollletarpar med en cocker, tog ut avstånd och gav Rejs bollen och passerade på ca 25-30m. På tillbakavägen mötte vi två tjejer med var sin jack russel (alt. gårdshund). Praktiserade denna gång  "skvaller", i början på ett avstånd på ca 20m, när vi kom för nära, ca 15m, tog jag åter ut avståndet. 
-Vidare såg vi ett par med nåt brunt i labbestorlek, på långt avstånd - Rejs registrerade, men inte mer. 
-När vi en stund senare nästan var framme vid bilen, kom dom med den bruna labben tillbaka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar