Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 18 mars 2021

VACKRA KOHAGEN

Idag gick färden till den vackra kohagen - får ju passa på innan korna släppt ut. Jag är alltid lite spänd när vi passerar det lilla torpet, vet ju inte riktigt om dom har hund eller ej. Såg att dom var hemma, två bilar stod i trädgården, men vi kunde passera lugnt och städat.

Väl framme i hagen, spanade jag efter rådjur/hjortar, eftersom jag såg ett helt gäng vid samma tidpunkt förra året. Gick runt hela hagen och släppte Rejs när jag såg (inbillade mig iaf) att det var riskfritt. Semla vädrade i mellanåt, så jag höll verkligen stenkoll på Rejs. 

Körde lite apporteringar över gärdsgården, innan tillbakagången till bilen. Det var lite svårt att "slita sig" från hagen - där är ju så otroligt vackert och solen värmde så skönt. Gick hemmåt genom skogen, via hällkistan och röset. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar