Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 22 mars 2021

SPECIALSÖK KURS (gång 1) FÖR SUSANNE KIHL

Fm - härlig ensamtid med den lille röde, promenad i kombination med lite upplet - det var skojsigt sa Rejs 

Em - Semlas o min egentid spenderade vi vid mitt gamla kära Kåsjön, där isen fortfarande låg kvar på skuggsidan ...



Kväll - i kväll var det kursstart i specialsök - 7 st deltagare, med olika raser (2 labbar, flatt, lagotto, chodsky o tollare) Chatarina (labbe), Lena (flatt) ......
Kvällen inleddes med presentation och att Susanne berättade och visade med Bruno, innan vi själva fick några sökuppgifter. Rejs inledde med 3 gömmor ute (under tak), varav han missade den höga i inledningen, efter laget runt och pause i bilen fick han ytterligare 2 gömmor ute - jag avstod en hög gömma, där han skulle vara tvungen att hoppa upp på ett gäng pallar, som en av de andra hundarna hade trampat igenom. Eftersom Rejs är så ivrig, så var jag rädd att han oxå skulle trampa igenom och vågade därför inte ...

Dom andra fick ett sök ute och ett inne, men då Rejs hade kört dom gömmorna inne igår, fick han båda sina sök ute istället.

Sammanfattningsvis försökte jag tänka på frökens tips från gårdagens enskilda träning, vilket gick riktigt bra - Rejs duktig (o jag oxå) - så jäkla kul. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar