Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 19 mars 2020

PROMENAD SKATÅS utan hundar

Idag kände jag mig allmänt bättre än igår, men återgick ändå till promenad UTAN hund (husse o dogsen träffade sina lekkamrater) - idag i Skatåsterrängen. Hann inte längre än till Svarttjärn, då det flaxade upp två ”ankjävlar” som gjorde att jag ryckte till o ”ojade mig” (revbensskadan) så folk som passerade sneglade o undrade vad det var frågan om. Men när jag var färdig med att tycka synd om mig själv, fortsatte jag med ljumsken hårt lindad på Tommys inrådan, vilket gjorde att jag utan nån större smärta kunde traska på i det underbara vädret, ibland längst motionsspåret, ibland avvek jag för att fortsätta i skogen - jag känner mitt Skatås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar