Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 23 augusti 2019

KATTJAKT

Tommy åkte I morse iväg på sin åriga golf-tour. Jag hann säga bade hej och hejdå till kusin L. som kom och hämtade Tommy, innan jag for iväg till jobbet.
Efter jobbbet blev det en promenad - “Alpackarundan” (medsols). Inget särskilt hände under promenaden, men väl hemma hände en liten incident.

När jag kommit in i trädgården och kopplat loss hundarna, sprang dom som vanligt ner i trg’n och i ögonvrån såg jag ett "streck" (=katt) fara förbi och hundarna efter – hörde att en av hundarna skrek till (tyckte jag kände igen Rejs "röst") - Rejs hoppade på tre ben o tittade ner på sin tass - en uppfläkt trampdyna blev resultatet av kattjakten pga att jakten tog bryskt slut i staketet - katten hade uppenbarligen tryckt sig ut under staketet (hönsnät) medan Rejs fastnat ... blödde som f_n, men när jag tvättat rent så såg jag att det inte behöver sys iaf ... är det inte getingar så är det katter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar