Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 10 oktober 2018

NÄÄSBESÖK

Eftersom det inte blev nån kurs i måndags jobbade jag istället och var därför ledig idag, på min "ordinarie (onsdagar) lediga dag".
Färden gick till Nääs ...
Först en kort promenad i den vackra miljön innan vi tog oss (jag) an spårläggandet/spårandet.
Ett gäng rådjur gick på ängen en bit bort, medan jag la de två spåren - ca 100m/2 vinklar, med boll i slutet. Testade den nya spårselen, som visserligen gjorde att Rejs huvud kom närmare marken, men linan som gick under magen och ut mellan bakbenen, letade sg ut på sidan hela tiden. Kändes inget bra ! Får fråga Monica hur den ska sitta ...
Tyckte Rejs spårade utmärkt, nästa steg får nog bli träapporterna.

Efter spårningen blev det en stunds lydnad för bägge dogsen, med bl.a. framförgående för Rejs. Gick ganska bra. Det som gick sämre var att precis när jag kopplat loss - hade kollat åt alla håll och kanter innan - kom en dam med en hund från en gångväg som är skymd bakom vegetation. Rejs "försvann som en avlöning", det gick bra, men är ju så pinsamt. Sedan gick det bättre och han höll sig i skinnet trots att det var några hundar som passerade medan vi tränade.
Semla skötte sig som vanligt utmärkt :-)


Hemvägen genom Allén var magiskt vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar