Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 3 oktober 2018

TASKIG KVÄLL

En sån skitbörjan på kvällen … hade förberett för uppletande efter promenad och innan mörkret!
Väl utanför ytterdörren på väg till bilen med hundarna, såg/hörde jag en av ALLA bilar/förare som brukar parkera utanför vårt hus och längst gatan i övrigt, komma. För f_n, har dom flera bilar får dom väl för he …. te ordna egna p-platser vid sitt eget hus - blir GALEN av att gatan nästan alltid är belamrad av bilar !

Hur som helst, platsen precis utanför vårt hus var redan upptagen, för där hade jag själv nämligen ställt mig, vilket innebar att killen var tvungen att köra vidare för att parkera utanför grannens hus. Jag såg att killen avvaktade för att han trodde att jag skulle köra iväg och han skulle kunna norpa pltsen där jag stod. Men tji fick han – hornen växte och jag tog med mig hundarna bakom huset och dröjde mig kvar tills han gav upp och lämnade sin bil, som, som sagt stod vid grannen.

Jag nöjd och skadeglad, packade in oss i bilen och körde iväg UTAN uppletandegrejerna, viket jag upptäckte efter promenaden då jag skulle snittsla upp en ”patrullstig” inför uppletandet.
F_n också :-( Nödlösning, försökte mig på ett uppletande med tennisbollar istället, som gick fullständigt åt he ….. te :-(
Sitter i bilen och är på väg hem, sur och besviken på inledningen av kvällen !
Väl hemma, släppte jag inledningen av kvällen och fick en mysig förättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar