Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 14 juli 2014

VALPKURS I (Ale) I NY MUNDERING

NÄR ROSA BLEV TILL CERICE
Sen länge har jag hört hur bra det skulle vara med sele för att motverka detta eviga koppeldragande, utan att för den sakens skull riktigt tro på att det skulle kunna göra sån stor skillnad. Men nu hade jag fått nog – måste ju ge det en chans – och svepte in i hundaffären (Arkens zoo) hemmavid och började tillsammans med personalen leta efter lämplig modell.
– Nä, ingen sån vill jag ha o inte en sån o inte en sån o inte en sån heller … men en SÅN kan jag tänka mig … osså började vi prova ut rätt storlek.
– Jaha, finns den bara i rosa i rätt storlek … näää vill inte ha rosa … näää orkar inte åka till Sisjöns butik för en annan färg, hör jag mig själv säga … och förresten … färgen är ju inte rosa utan CERICE och ÄR faktiskt rätt fräck … eller ???
 – Äh vad fan … nu eller aldrig … jag tar den … och ett koppel … och ett halsband … i samma färg ! 

VALPKURS
På kvällen for vi iväg på valpkursen – avslutn. – med hela vårt nya batteri av ”seldon”. 
Inledde som vanligt tillsammans med ”vard.gruppen” , som idag bara var två stycken. Startade med några gemensamma STADGEÖVNINGAR, med både med och utan störningar. Fortsatte med inlärningen av läggandet.

När ”vardagsgruppen” lämnat oss fortsatte vi övriga med FOTGÅENDE/FÖLJSAMHET, följt av INGÅNGAR och början på VÄ.SVÄNGAR (mest för oss förares skull)  Som vanligt matades vi med råd och tips om hur vi skulle gå vidare (när vi känner oss mogna för det) Till sist fick jag fick ytterligare tips på hur jag skulle jobba vidare med AVLÄMNINGARNA av föremål/leksak. Kände att vi med hjälp av de tipsen gjorde ett liiiitet framsteg - Rejs gjorde en tendens till att ”överlämna” ett par ggr. – häftig känsla !

Allmänt pratades det om vikten av att få till engagemang och tempo, redan NU i början.
Ännu en toppenkväll där jag åkte hem nöjd och glad och att vi ska fortsätta redan i mitten av augusti gjorde inte saken sämre.


PS – ”kärt barn har många namn” - idag kallade Monica Rejs för ”Rödspättan” … 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar