Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 7 juli 2014

VALPKURS I - ALE

Inför kvällens valpkurs (3:e) packade jag ner allt som fanns i regnväg, både till Rejs och mig själv. Visserligen var det blött i gräset efter det tidigare regnandet, men under kvällen fick vi som tur var ingen användning för grejerna, det blev en snarare en riktigt härlig kväll.

Kvällens övningar :
Inledde direkt med inkallningar med olika störningar, vilket för vår del gick utmärkt – han heter ju inte Rejs för intet … eller Röjet som Monica kallar honom ! 
Fortsatte med fotgående/följsamhet – riktigt snyggt, sa Monica – och sen med läggande (har vi inte tränat på) och därefter avlämn. av föremål/leksak med hjälp av s.k. ”jaktinkalln.” – fick lite personliga tips på hur jag ska gå vidare här, då vi har lite problem. Rejs uppförde sig precis som jag hade förklarat … nämligen att han istället för att stolt komma till mig, eller visa upp (springa ärevarv) sitt ”fynd”, väljer han hellre att lägga sig och börja tugga – han väljer att stanna på ”slaktplatsen”, som Monica uttryckte sig !
Ett annat ex. på hur det kan se ut, är när vi kampar (blir allt bättre, även om det är en bit kvar) och jag ger efter för att bjuda in till kamp igen, då är han inte alls intresserad av nån kamp/lek, utan vill hellre ha den för sig själv ! Som avslutning introduserades början på ingångar. 
Nöjd och fylld av inspiration körde vi hemåt.


Under natten passerade ett åskoväder och Rejs lyfte på huvudet och ändra ställning några gånger, medan Özet var så rädd att han hackade tänder. Vet ju att detta med rädsla kan förändras på ett ögonblick, vilket det gjorde för Özets del förra sommaren då vi trodde att våra fönster skulle blåsa ut efter ett kraftigt åskoväder …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar