Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 29 juni 2013

KASS DAG

Vad roligt det ska bli med lydnadsträn. med nytt gäng idag – engångsföreteelse eller ej kvittar – tänkte jag och klev ur sängen tidigare än vad jag normalt brukar en lördagmorron.
När vi väl framme (Kallebäck) tog oss en liten rastningsrunda och gick där i godan ro, kom där en malle springande i full kareta rätt mot oss. Med hjärtat i halsgropen, hör jag en matte ropa och efter att mallen stirrat ut Özet, vänder den om efter en viss tvekan och jag kunde andas ut. Men det är konstigt det där … att det ska vara så j_vla svårt att be om ursäkt !

När vi åter passerade p-platsen på väg till appellplan, såg jag inte till några bekanta ansikten, bara en och annan medlem från GBG-avd. (antar jag).
Ja ja … jag kör väl igång lite smått själv då, tänkte jag och tog mitt pickochpack och skred ut på plan. Medan vi betade av både fritt följ, svängar och läggande u.g. (med pauser i mellan) spanade jag bortåt p-platsen och undrade var dom höll hus, vilket inte gjorde träningen till den mest ultimata precis. Özet gjorde vad han skulle, men utan nåt större engagemang … men det var ju inte så konstigt, med tanke på att jag själv inte hade full focus !

När jag en timme senare var på väg att avrunda och dom fortfarande inte dykt upp, såg jag ett skyddsgäng komma gående mot vårt håll med div. attiraljer, som skärmar och skyddärm. Såg att skyddsgrabbarna pratade och såg åt mitt håll … som om dom sa :
- Var någonstans ska vi ställa upp ”banan” ?
- Där borta …
- Jamen där borta är ju redan en och tränar ...  
- Äähh ... hon kommer gå därifrån när hon får syn på oss …
… och vad gjorde HON ? jo, hon packade ihop sig och gick därifrån … eftersom hennes hund är känslig för ”brutala och högljudda” hundar … sämsta tänkbara störning m.a.o.

Vi packade in oss i bilen och körde till Delsjön för att där träna lite vattenapportering. Men inte heller det, gick vidare värst bra. Özet inte det minsta intresserad - i alla fall inte till än början – av att hämta några dummies. Varför göra det, när det fanns nåt som var mycket mer intressant … nämligen nya dofter ! SUCK ! Men allt eftersom gick det bättre och bättre, vilket ju alltid var en tröst … även om det var en klen tröst !

OJ … höll ju på att glömma … om nu nån undrade varför det nya lydn.trän.gänget inte dök upp ? Joråsåatte … Maggan hade bara tagit fel lördag !!!!



Att eftermiddagen/kvällen sen fortsatte i samma anda, med olustig dålig känsla (som dock inte var hundrelaterat) gjorde ju inte denna lördagen till den bästa jag upplevt. Men att efter en sån skitdag var/är det skönt att komma hem till mina pojkar …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar