Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 31 mars 2013

BRUKSÖK - gråbovägen

Dagens sökpass var det första på 1½ mån. (6v.) pga jaktkurs och 2 omg. skidresor.

Tät blandskog – något kuperat – i ett strålade vårväder, ca 5gr. med svag vind.
Var idag full styrka, i startordn. Git&Trotza, Lena&Elda, Britt&Sambo, jag&Özet, Jenny&Lola och Aneta&Zoe

7 slag (inga tomslag) Aneta stigade, medan Git (vä.) och Lena (hö.) figgade.


Kommer inte riktigt ihåg … men …
1:a skicket gick diagonalt över gamla skogsmaskinsspår - Git bakom berg, halvtäckt av sly/ungträd
2:a skicket ganska lätt - Lena bakom trädstam
3:e skicket började över torkat granris mm – Git satt gott i solgasset bakom en trädstam/sten
4:e skicket gick genom halvtät vegetation, lite upp och ner – Lena bakom/under gran, med nedhängande grenar
5:e skicket började över torkat granris – Git bakom/under gran, med nedhängande grenar
6:e skicket på fullt djup, medan påviset blev mkt kortare pga att stigen vek kraftigt åt höger - Lena bakom en stor sten
7:e skicket började över torkat granris och en mossbekläd sten - Git bakom trädstam … eller var det nedanför en liten bergskant


Alla skick gick hyfsat rakt, även om han ibland valde väg, för att sen återgå fint till ”linjen”. Vid ett par tillfällen kallade jag tillbaka honom för omskick. En gång fastnade han vid nåt ätbart ? och vid två andra gånger vek han av från ”linjen/tratten” lite väl tidigt.
Framslagen gick lite olika … ibland jättebra, ibland fick jag påkalla uppmärksamhet, för att han skulle ändra riktning in mot mig på stigen.

Sammanfattningsvis var jag nöjd. Özet var pigg och hade focus, nästan så jag ångrade att jag inte körde ytterligare ett eller två skick, för han hade helt klart krafter kvar ... verkade både klar i knoppen och kroppen ... även om det kändes lite ringrostigt, men kanske då mest för mig själv !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar