Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 14 juli 2010

"SOMMARKURS" 5

Denna gången hade jag bestämt att jag minsann skulle trotsa min osäkerhet och ansluta mig till lydnadsgänget. Vet att jag är lite fjantig och VET att ALLA är välkomna oavsett vilken nivå man än är i, men jag känner att inte ska väl JAG komma och ta av deras (elitens) ”dyrbara” tid.
Tvilling som jag är – kan jag vara kaxig i vissa avseenden, medan jag kan vara mesig i andra … fniss !

Hur som haver - nu blev det visserligen (förstås) inte något att vara osäker över, för nu blev det bara Özet och en cocker i klass I och en jack russel i klass III.

Vi gick igenom :
smiley icons Platsläggande (i grupp) – gick utmärkt – särskilt med tanke på att vi aldrig gjort det i grupp förut och att cockern som låg brevid Özet började krypa/åla.
smiley icons Sittande (i grupp) – gick också jättebra - jack russeln brevid la sig, kanske inte så mkt störn. men ändå.
winking smileys Fotgående – fick med mig en del väsentliga tips. bl.a. att backa lite i trän. för att få honom att focusera HELA tiden och även att börja anv. klickern på ”allvar”
scuba diving Tandvisning – där har vi (också) en del att lära – Özet har ju så svårt att sitta still … när det ska hälsas osv. men övning ger färdighet …
smiley icons Inkallning – perfekt !?!
free smileys Budföring – perfekt !?!

Körde även lite positionsträn. + ingångar utan instruktör i väntan på vår tur.

Åkte hem glad och nöjd, kände att jag hade fått lite nytändning smiley emoticons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar