Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 16 juli 2010

JAG HAR GJORT DET IGEN ....

… stigit upp ”i ottan” på min lediga dag ! Ni som känner mig vet ju att jag älskar att sova på morgonen – men idag skulle vi träffa Kia & grabbarna Guld kl. 09.00 för långpromenad med sol och bad.

Hade satt klockan på 08.00 – käkade lite flingor o mjölk, så jag inte skulle ”avlida” av hunger innan vi kom fram till den ”riktiga” frukosten. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle äta frukost ute på ”vår” mysiga klippa vid Kåsjön. Packade några mackor, fil & start (sött ? javisst, men gott) kaffe och några skorpor, badgrejer mm. osså var vi på väg.

Väl framme vid p-platsen – hade Kia redan kommit och Marco & Razzel hade precis hoppat ut ur bilen. När jag hejat på Kia, fattade förstås Özet att här var nåt på gång … När jag öppnade billuckan, stack han ut sitt lilla nylle i glipan i dörr/lucköppningen och fick syn på kompisarna.
– Yyyeeeeaaaa … det VAR NI – jag vågade inte hoppas – det var ju så lääänge sen … Yyeeeeeaaaaa !
Tänk att nu gick Özet riktigt hyfsat i kopplet, innan jag släppte iväg honom. Tänker på hur det var vid samma tid, FÖRRA året, då jag fick ta flera varv innan han lugnade ner sig – ha ha !

Vi traskade iväg mot vår frukost och var riktigt sugna när vi kom fram efter en timmes promenad. Vi slog oss ner och ”dukade” upp vårt medhavda, Det var riktigt mysigt - OM det inte hade varit för dom där j_vla blinningarna. Men efter ett tag gjorde vi det till en sport att smälla blinningar och vi lyckades ganska bra kan jag säga !
Hundarna badade, lekte och tuggade pinnar..Özet var dock inte road av att relaxa, som dom gamla farbröderna var. När han tröttnat på att tugga pinne, gick han omkring och ”skrotade” en stund, för att sen ta sig en liten simtur, för att åter försöka få ingång nån av ”gubbarna”, vilket han oftast lyckades med. Det var som om "älstemännen" sa till varann - nu är det DIN tur att roa "ynglet" ett tag !Och så höll dom på, medan vi tjattrade om allt från hund till barn- och ungdomsminnen. För er som inte vet – vi har alltså varit kompisar och umgåtts (i perioder) sen lekskolan (förskola) och har ett stort "register" att gräva ur.

Efter ca tre timmar – i växlade sol/moln – bröt vi upp för att återvända hemåt. Även om promenaden var härlig så var den helt odramatisk. OBS ! Vi passerade ”Özets majskolvs-ställe” – men denna gång var det koppel PÅ som gällde !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar