Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 19 april 2021

KÅSJÖN (brand) + SPECIALSÖKSKURS (gång 3)

Fm/em - 

Tommy och Ola ute med Rejs och Blossa (Råhult)
Jag och Semla gick vid Kåsjön - när vi närmade oss "vattenintaget", såg jag en brandbil och några slangar, tänkte : aha, dom fyller väl på vattentanken eller nåt. 
När jag kom ända fram till "vattenintaget", möttes jag av synen av ett gäng solandes (bara överkroppar) brandmän. Brandbilen var placerad så att jag inte såg var någonstans stigen gick in i skogen, vilket gjorde att jag med "höjda ögonbryn" undrande frågade var stigen befann sig i förhållande till brandbilen ... 
- Öhh ???
- Jag ser inte var stigen är, går den bakom bilen eller?
- Öhh ??? tittade på mig som jag inte var klok ...
Något sur, eftersom dom tydligen hade tappat talförmågan, gick jag runt bilen och "hittade" stigen och fortsatte in i skogen. Efter ca 100m såg jag slangar liggandes på stigen, samtidigt som jag kände brandrök och först DÅ förstod jag varför brandmännen var där. Dom hade ju just släckt en brandhärd, som visade sig vara så stor som nästan 1 hektar (har i efterhand mätt på karta). Området var avgränsat mellan sjön och stigen Semla och jag gick på, men hade även brunnit på ett område på andra sidan stigen. Men stigen var opåverkad och ok för Semla att gå på. 
Kan tycka att även om brandmännen var utslagna och trötta, kunde dom väl kanske ha informerat om läget. Väldigt konstigt beteende tycker jag ...



SPECIALSÖKSKURS (gång 3) - tema struktur, med inledn. av repition av markeringarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar